Ga naar de hoofdinhoud

Maatregel 8g: Koninginneweg Rotonde Stoutenburgerlaan

Van "Uitvoeringsprogramma Mobiliteit Hoevelaken"

Ga naar het project

Veiliger oversteken van de Koninginneweg

De Koninginneweg is een drukke weg die vooral bedoeld is voor autoverkeer. De weg ligt tussen verschillende wijken en voorzieningen en vormt daardoor een barrière voor voetgangers en fietsers. Veilige oversteken zijn belangrijk, zodat zij zich veilig en gemakkelijk kunnen verplaatsen naar hun bestemming.

Rotonde Stoutenburgerlaan

De rotonde bij de Stoutenburgerlaan is al goed en veilig ingericht voor alle weggebruikers. Daarom zijn hier geen extra maatregelen nodig.

Reacties(5)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Wordt er in de ontsluiting van de rotonde en Koninginneweg al rekening gehouden met de gebiedsontwikkelingen van de Gemeente Amersfoort, ten aanzien van Stoutenburg Noord? Aangezien het Amersfoorts grondgebied betreft raakt dit wel de problematiek betreffende de ontsluiting en mobiliteit van Hoevelaken. Graag willen wij dat de gemeente Nijkerk ons over deze gebiedsontwikkeling actief informeert.
    Profiel van Wilma Kwee
    Geplaatst door:Wilma Kwee
    1 week geleden
    De fietser die vanaf Hoevelaken linksaf wil slaan de Koninginneweg op heeft de onfankbare taak om een bocht van 90 graden te moeten maken op een fietspad waar ook fietsverkeer van rechts snel aankomt en de fietser tegelijkertijd het hoofd bijna 180 graden naar links moet draaien om te zien of er auto’s van achteren aankomen. Er is weinig ruimte om te draaien en stoppen. De rotonde helemaal gebruiken houdt in dat de fietser 2 x moet kruisen met autoverkeer dat 50 km/u ziet als minimumsnelheid. In de praktijk gaan veel fietsers al ruim voor de rotonde aan de linkerkant van de weg rijden. Daar is het fietspad niet op berekend en door het weelderige groen is er weinig overzicht. Zodra daar tegelijkertijd iemand van de andere kant komt, is de kans op een botsing groot.
      Profiel van Myron Kruip
      Geplaatst door:Myron Kruip
      2 weken geleden
      Zou niet verkeerd zijn een verkeersbord met “Pas op fietsers” te plaatsen. Fietsers die vanuit Stoutenburgerlaan (afkomstig van station Hoevelaken) komen nogal met hoge snelheid van de hellende brug gefietst. Fietsers zijn dan ook snel ineens op de rotonde.
        Er wordt hier alleen gesproken over de rotonde. De mobiliteit betreft hier echter het hele stationsgebied,dus van de rotonde tot de aansluiting aan de Koedijkerweg. dit is een fietsroute die nu al veel wordt gebruikt en in de toekomst mogelijk steeds meer als veilig alternatief kan gelden voor de fietsroute naar Leusden en Amersfoort (via Stoutenburg). Er wordt ook niets gezegd over de optie van een nieuw viaduct (en de daarin op te nemen functies) en over een eventueel transferium. Maatregelen die in het verleden wel zijn genoemd in relatie tot de aanpak van knooppunt Hoevelaken en de herontwikkeling van het Euretco-gebied. Graag een duidelijke visie van de gemeente hoe hier een verkeersveilige route kan worden gerealiseerd.
        • 1 like
        Auto’s komen erg hard aangereden op de rotonde, veelal hebben ze geen tijd meer om te remmen voor fietsers en rijden dus door. Bijna maandelijks is er wel een ongeval. maatregelen om het verkeer eerder te laten afremmen zouden ten goede komen voor de veiligheid

          Delen

          Huidige status

          voorgesteld

          Locatie

          Unable to display map. WebGL2 support is required.
          Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
          https://esriurl.com/webgl-faq
          Powered by Esri